Ремонт турбін: коли це потрібно і як відбувається

04.03.2024

Наявність у сучасних машинах турбокомпресора дає суттєві переваги. В першу чергу це забезпечує збільшення потужності та зменшує розхід палива. Однак рано чи пізно такий елемент виходить з ладу, тоді потрібен ремонт або заміна. Турбіни доволі дорогі, тому зазвичай обирають саме відновлення і реставрацію, звісно, якщо стан елементу дозволяє це зробити.

турбіна

Пора ремонтувати турбіну: які ознаки на це вказують

Турбіна хоч і має доволі великий ресурс, все ж він небезмежний і з часом вона виходить з ладу. На те, що час звернутись в автомайстерню, вказують такі ознаки:

  • підвищений розхід оливи та палива, без явних на те об’єктивних причин;
  • чорне, сіре або біле забарвлення вихлопних газів;
  • втрата потужності двигуна;
  • сповільнений розгін;
  • нехарактерні звуки, стукання в турбіні в момент прокручування колінчастого валу.

Якщо вам потрібен ремонт турбіни у Львові, то звертайтесь сюди: https://turbosto.com.ua/ua/remont-turbin/remont-turbin-vo-lvove/.

Ремонт турбіни: як це відбувається

Залежно від стану турбіни її ремонт може бути частковим або капітальним. Якщо власник звернеться своєчасно, то у багатьох випадках достатньо буде замінити картридж. Це найшвидший спосіб ремонту, який точно дасть результат – повернуться потужність та інші переваги турбованого двигуна. В процесі заміни картриджа встановлюються нові внутрішні частини елемента, корпус старанно очищається від нагару та забруднень.

Стандартний ремонт рубіни – також дуже поширений варіант, з ним звертаються, певно, частіше за все. В процесі відбувається заміна втулок, підшипників. Також балансується вал, очищується вхідна масляна система, здійснюється повна чистка. Фінальний етап – налаштування на стенді до початкових параметрів.

Найскладніший випадок – капітальний ремонт турбіни. Повне відновлення обійдеться дешевше, ніж заміна цього елементу. Проводиться стандартний список робіт, а також замінюється крильчатка ходової частини.

Незалежно від типу ремонту, порядок дій майстра буде наступним:

  1. Візуальний огляд і діагностика.
  2. Розбирання компресора.
  3. Очищення складників від залишків мастила, плям іржі, бруду, пилу.
  4. Дефектування запчастин, які вийшли з ладу.
  5. Ремонт вузлів, які підлягають відновленню та заміна окремих елементів. Їх тип та кількість залежить від того, який саме варіант ремонту застосовується.
  6. Збірка турбіни, контрольний запуск двигуна з метою перевірки на предмет протікань.

На професійний ремонт завжди надається гарантія, адже кваліфіковані майстри впевнені у своїй роботі.

турбіна

Чому турбіна виходить з ладу

Оскільки сама турбіна дорога і знайти професійного спеціаліста для її ремонту не так і легко, варто потурбуватись про те, щоб продовжити період її використання. Основні моменти, які впливають на тривалість експлуатацію:

  • проникнення сторонніх предметів в турбіну. Зазвичай це пісок, бруд, каміння, гравій, шматки фільтр, металеві частинки тощо;
  • порушення правил експлуатації. Зазвичай це часте перевищення швидкості, різке гальмування, круті повороти, посилення тягових навантажень, їзда по дорогах низької якості, мастильні матеріали невідповідної в’язкості;
  • порушення рекомендованих строків проведення планового технічного обслуговування. Заміну повітряного фільтра потрібно робити регулярно, згідно з рекомендаціями виробника, також необхідно контролювати рівень оливи.

Доглядати за турбіною потрібно не менш ретельно, ніж за рештою компонентів вашого транспортного засобу. Тоді вона прослужить значно довше і ремонт не вимагатиме багато часу та фінансових витрат.